Syrjähypyissä Katja Mölsä: Miksi käyttää ammattikuvaajaa?

webp-smallTutustuin Katjaan Vantaan Yrittäjänaisissa. Meillä tuntuu synkkaavan hyvin ja heti löysimme toistemme palveluista ostettavaa. Minä haluan ehdottomasti oman Elämäntapahallintakalenterin ensi vuodelle ja Katja kaipasi uusia kuvia itsestään ja tuotteistaan. Eli kauppa käy kun ostamme toisiltamme ja muistamme myös suositella toisiamme! Muistakaahan tämä aina kun olette tekemisissä kanssayrittäjien kanssa 🙂 /Laura

”Kävin Lauran luona itse kuvattavana sekä kuvauttamassa tuotteeni, uudenlaisen elämänhallintakalenterin, life plannerin. Kuvien lopputulos on loistava. Uskon, että kuvaukseen käyttämäni raha tulee takaisin. Ei välttämättä heti, mutta jollain aikataululla. Kuvat ovat osa brändäystä ja tämä voi viedä aikaa. Tästä heräsi muutama ajatus hyvien kuvien tärkeydestä.”

Potentiaalisen asiakkaan ensikosketus tuotteeseesi todennäköisesti tapahtuu verkossa. Tuote voi olla todella hieno, mutta sen uskottavuus murenee, kun myyntikuvat ovat suttuisia ja kotikutoisia. Hyvät kuvat ja verkkokaupan viimeistelty ulkoasu voivat olla ratkaisevia tekijöitä, kun asiakas vertailee vastaavia tuotteita ja tekee ostopäätöksen. Ammattimaisilla kuvilla voit viestiä tuotteesi laadusta ja yrityksesi uskottavuudesta. Erityisesti silloin, jos tarkoitus ei ole kilpailla tuotteen hinnalla.

Markkinointikustannukset kannattaa huomioida jo alkuvaiheessa, ottaa osaksi tuotekustannuksia. Markkinointiin tupataan varaamaan liian vähän rahaa. Loppumetreillä säästetään ja tingitään kustannuksista. Kyllä, jopa puhelimissa on nykyään hyviä kameroita, eikös ne riitä?

Osa itse otetuista kuvista voi onnistua, mutta riski on suuri, että metsään mennään. Tuotekuvaus on yksi sellainen, johon itse panostaisin.

Kohderyhmän katseen vangitseminen netissä on sekuntien murto-osapeliä. Kuvatulva on valtava, miten sinun tuotteesi erottuu ja pysäyttää nopeasti vierivän kuvasyötteen esimerkiksi Facebook-mainonnassa. Jos olet epävarma omista kuvaustaidoistasi, anna tuotteellesi sen arvoinen mahdollisuus menestyä ja käytä ammattikuvaajaa. Ammattikuvaaja voi herättää tuotteesi tarinan henkiin, antaa sille sen arvoisen uskottavuuden. Hyvät kuvat viimeistelevät viestisi, kertovat sinun tarinasi.

Katja Mölsä
Aimplanner

Author: Laura

Share This Post On

Submit a Comment

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *